30 september 2020

Persbericht - SABA introduceert nieuwe hotmelt lijm voor pocketveringen

SABA kondigt de komst aan van nieuwe hotmelt lijmen en lanceert Sabamelt 4732 voor de productie van springveren. Met de lancering van meer smeltlijmen later dit jaar bevestigt SABA opnieuw haar leidende positie als expert op het gebied van oplosmiddelvrije schuimverlijmingen.

"We zien een toenemende vraag naar milieuvriendelijke, oplosmiddelvrije schuimverbindingsoplossingen. Door ons productportfolio uit te breiden met nieuwe, hoogwaardige hotmelt-lijmen, brengen we meer waarde voor matras- en meubelfabrikanten. Onze pocket coil hotmelt is de eerste toevoeging, later dit jaar zullen er meer smeltlijmen volgen ”, zegt Jim Turner, President van SABA North America.

Oplosmiddelvrije schuimverbindingsoplossingen

De primaire focus van SABA ligt al jaren op het ontwikkelen van innovatieve lijmen op waterbasis die voldoen aan de hoogste prestatie- en kwaliteitsnormen. SABA was het eerste bedrijf ter wereld dat een lijm op waterbasis met onmiddellijke hechting ontwikkelde. “Lijmen op waterbasis bieden de beste eindsterkte en we staan ​​nog steeds achter deze technologie als dé superieure hechtingsoplossing voor de schuimverwerkende industrie. Maar als het productieproces van onze klanten de verwerkingstijd van een lijm op waterbasis niet toelaat, of als hun substraten niet volledig compatibel zijn met een lijm op waterbasis, dan is hotmelt een zeer goed alternatief. Het is fantastisch dat we deze oplossing kunnen aanbieden en dit kunnen combineren met de uitzonderlijke service en ondersteuning die onze klanten van ons gewend zijn”, zegt Turner.

Een sterke band

Sabamelt 4732 is een granulaat hotmelt en vanwege zijn uitstekende eigenschappen perfect voor de productie van pocketveren. Door de korte open tijd, 100% setting karakter en uitstekende hechting op non-woven verkrijgt het zeer snel de uiteindelijke hechtsterkte. Het resultaat is a strong bond. “Als je SABA hotmelt koopt, krijg je niet alleen een product van hoge kwaliteit, maar ook een hoop kennis en ondersteuning. Elke dag streven we ernaar om onze klanten een geoptimaliseerd schuimverbindingsproces te bieden. Toonaangevende lijmen op waterbasis zullen onze basis blijven, maar binnenkort zal dit ook worden aangevuld met een volledig portfolio van hoogwaardige smeltlijmen, zodat we onze klanten meer waarde kunnen bieden dan ooit tevoren ", zegt Turner.

Meer informatie?

Telefoonnummer: +31 (0)315 658 999
Email: foam@saba-adhesives.com.
www.saba-adhesives.com.